Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)

 
49.34 KB
2007-03-20 08:40:59
 
 

application/pdf
Nyilvános Nyilvános
1117
2863
Rövid leírás | Teljes leírás (3.37 KB)

RÓKAVADÁSZAT
A TÁLTOS TÁJSZÍNHÁZ RENDHAGYÓ SZÍNHÁZI FOGLALKOZÁSA SLAWOMIR MROZEK SZÍNMŰVE ALAPJÁN
A TÁRSULAT:
Alkotóközösségünk működéséhez a Táltos Szabad Színházi Egyesület biztosítja a szervezeti kereteket. Tevékenységünk középpontjában a színházi nevelés (eredeti angol nevén T.I.E = Theatre in Education) áll. Három évvel ezelőtt mutattuk be az első önálló nyugat-dunántúli színházi nevelési programot, az 5-6. osztályos gyermekek számára készített József és testvérei című foglalkozást, amelyen a 2004-2005-ös és a 2005-2006-os évadban Zala-, Veszprém- és Somogy-megyei gyerekek vettek részt. E programok specialitása, hogy a társulat tagjai kettős feladatkörben, színészként és drámatanárként is dolgoznak a gyerekekkel.
Az állandó társulat munkáját külső tanácsadók és közreműködők (rendezők, dramaturgok, tervezők és drámatanárok) segítik.
A PROGRAM:
A huszadik század egyik legkiemelkedőbb drámaírójának egyfelvonásos darabjára épített programunk első, beavató színházi része a nézőktől aktív részvételt kíván és megadja a lehetőséget a nyílt kommunikációra. A közös nyelv megtalálását segítheti társulatunk improvizációs és drámatanári tapasztalata, valamint az a tény, hogy a szereplők és a nézők ugyanazt a generációt képviselik Az előkészítő résszel több területen is szeretnénk segíteni a darab befogadását és értelmezését:
1.) Színházi nyelven és színházi módszerekkel beszélünk arról az útról, ami egy darab felfedezésétől annak színpadi megvalósulásig bejárunk. Azt reméljük, hogy - felvillantva ennek a játékos együttgondolkodásnak az izgalmát és örömét - nem csak a nézői szerepre tudjuk ráhangolni a résztvevőket, hanem az aktív színjátszáshoz is kedvet tudunk csinálni.
2.) Foglalkozunk azzal, hogy nézőként milyen lelki és szellemi előkészületeket tehetünk azért, hogy az előadás minél intenzívebben fejthesse ki hatását. Mindeközben, szinte észrevétlenül...
3.) .. tanítunk egy kis elméletet az írott drámáról és a belőle születő színjátékról.
4.) Néhány Mrozek mű részletének bemutatásán keresztül szeretnénk bevezetni nézőinket a mrozeki logikába, s ezzel olthatatlan vágyat ébresztve az író műveinek olvasására, mert azok - akár a drámákkal, akár a prózai írásokkal kezdjük az olvasást -mindenképpen izgalmas szellemi kalandot ígérnek.
A foglalkozás teljes időtartama 120 perc. A kb. 70 percesre tervezett első rész és egy rövid szünet után a második részben mutatjuk be a Rókavadászatot. Mivel szeretnénk meghagyni az első közelítés élményét, ezért a beavató részben nem foglalkozunk ennek a darabnak a szituációival és értelmezésével. Az élmény mélyítését és az értelmezést a már említett módon, közvetett formában segítjük. Ugyanezen oknál fogva nem szakítjuk meg az előadást, és a foglalkozás végére sem terveztünk élménymegosztó, elemző beszélgetést.
A résztvevő osztályoknak személyesen adjuk át a meghívót (jelen esetben egy-egy plakátot). A további tájékozódást a „mrozekológiában” egy kis írásos emlékeztetővel segítjük, amelyet minden résztvevő megkap a foglalkozáson.